thuismetsijtze.reismee.nl

Cola en vieux.

Soms, heel soms, bijna nooit, heb ik heimwee naar vroeger, dat we café Turkenburg ingingen, twee flessen cola en een fles vieux kochten, alles in een jerrycan goten en op weg gingen naar het strand van Langevelderslag. Herinneringen komen en gaan, de honden rennen blaffend naar buiten , het wordt tijd om ze uit te laten, heimwee overviel me toen mijn moeder me op de bus zette op het zuiderdiep om naar mijn opa en oma in Glimmen te gaan, ik durfde niet en stapte uit, liep het hele stuk terug naar huis, mijn moeder was verbaasd toen ze me onder aan de trap zag staan, waarschijnlijk met tranen in mijjn ogen, ik was een jaar of tien en durfde nog niet zoveel. Er is in die vijftig jaar niet veel veranderd, ik schrijf van alles, maar durf nog steeds weinig. 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!