thuismetsijtze.reismee.nl

Ontspannen.

Ik rijd op mijn motor terug naar huis, werk is geen last eerder een ontspanning voor me, dat kan ik gemakkelijk zeggen, ik werk minder, maar voor die tijd was het precies hetzelfde ondanks de soms hectische tijden, waarin ik leerde om te gaan met vreemd, onverklaarbaar, agressief, liefdevol, ongrijpbaar gedrag en nog veel meer, het was er opeens in mijn leven, ik zocht werk, weinig anders voorhanden, maar ik ben er nog nooit met tegen zin naar toe gegaan op een paar vroege ochtenden na toen ik opgebeld werd om in te vallen voor een zieke college en ik iets anders in gedachten had.

Ontspannen luister ik nog even naar platen, een nieuwe naald, het klinkt als nooit tevoren, een biertje aan de tafel van Lo, de honden liggen te slapen, de deur naar buiten staat open, maar het is niet koud, het weer is in de war net als de wereld, niemand weet waar hij of zij aan toe is, maar dat is niet erg, zoiets heet leven, daar moet je mee leren omgaan ook als Meneer Leven met een minder prettige boodschap komt. Ik heb makkelijk praten, ik luister muziek, drink bier, morgen weer vroeg op, ik weet het, maar ook dat is leven, het is mijn Leven.