thuismetsijtze.reismee.nl

Come down Jezus.

But it s allright, Jumpin' Jack Flash. Het gaat over geloof, geloof in jezelf, in het liedje komt Jezus terug op aarde, Hij schrikt zich rot als Hij ziet hoe het hier gaat met ons, mensen, rijkdom tegenover armoede, kindersterfte, vervuiling, onverschilligheid, onverdraagzaamheid, ieder voor zich, ik voor mezelf. Come down Jesus denk ik, doe er wat aan, als Jij het niet kan dan kunnen wij wel ophouden om ons best te doen om er een betere wereld van te maken, come down, niet bang zijn zoals in Gethsemane waar jouw vrienden in slaap vielen en Jij het gevecht van Je leven vocht nog voor het kruis, verlaten door Je Vader. Altijd je best doen om door Je Vader gezien te worden, het lijkt wel een modern sprookje, vaders hebben de wijsheid in pacht denken ze, net als God de vader, maar Hij ging op Zijn bek toen Hij Zijn Zoon liet kruisigen in het volle besef van Zijn verstand om de mensheid te redden van hun zonden, wij willen ons niet laten redden, we weten het zelf beter dan God, we zijn onze eigen God denken we, god met een kleine letter, mensen en God, het paradijs is ver weg, foutje van God. Ook wel prettig om zelf na te kunnen denken zonder een God die zegt hoe het moet, Jezus nog een biertje, come down, een sluitje, Joke en Lucas.