thuismetsijtze.reismee.nl

Verschil.

Ik lees boeken, gedichten, luister naar muziek, kijk films, bekijk schilderijen en tekeningen, beelden die ik onderweg tegenkom, al die dingen en nog veel meer komen in mijn hoofd zonder oordeel, tenminste dat probeer ik. Een boek dat op de televisie wordt besproken door de kenners valt af, muziek die wordt besproken door de vaste gasten heeft een luchtje, ik wil het zelf ontdekken, ook al is het jaren later of helemaal niet. Ik probeer het zelf te doen tegen beter weten in, ik heb het altijd zo gedaan, zong Ramses, dat is het verschil waardoor ik heel veel mis van het teveel dat er te koop is, ik hoef niet alles te lezen, te luisteren of te zien wat er in de wereld voorhanden is. De honden hebben dorst, ze gaan van de slootkant naar beneden, staan in het water, drinken, ik ga zitten in de zon, de hond Julia gaat liggen in het gras, de hond Jane blijft zitten , waakzaam, zo is de verhouding waarschijnlijk altijd geweest en ik zit er tussen in te luieren, ik lig in het gras te genieten van helemaal niks, stilte.

Het is het verschil tussen alles en niks, misschien is het wel het zelfde, alles = niks.

Goede voornemens maken ook een verschil, is een voornemen haalbaar of een loze belofte, ik begin er niet meer aan, voor mij zijn ze niet te bereiken, wat ik ook probeer, misschien even in een moment van bedachtzaamheid, het volgende ogenblik lig er weer mee overhoop, val ik over mijn eigen mooie gedachten, goede voornemens zijn een illusie in een wereld van dromen, misschien moet ik leren om minder te dromen of is dat ook een illusie ?

Het verschil tussen samen en alleen, Like a Huricane zingt Neil, time slips away on our foggy trip, we waren samen, ik weet alles nog, van het begin tot het einde, from star to star, I m getting blown away.

Het verschil is de ander, ben ik zelf, zijn we samen in onze onmacht om lief te hebben, ons verhaal is afgesloten, het was een sprookje met geen goed einde of misschien wel, mooie kinderen hebben we samen, kus.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!