thuismetsijtze.reismee.nl

Oudjes.

The Stones zijn weer op tournee, ik draai een plaat van Wishbone Ash, opgericht in 1969, ze treden in januari 2018 op in Hengelo, ik zag laatst een stukje live van Paul McCartney waar Bruce een nummer meespeelde, ze hadden er zo'n plezier in dat ze hetzelfde nummer nog een keer speelden, Golden Earring treedt nog steeds op, Harry draait zich om in zijn graf, voor hem is het echt afgelopen. Zo gaat het na een lange loopbaan in de muziek, die voor anderen opmerkelijk korter duurde, de club van 27, muzikanten die op hun 27ste zijn overleden, zoek ze op in de Wikipedia. Het blijft een risico vol beroep, muzikant, alhoewel sommigen het behoorlijk lang volhouden ondanks een leven vol genot, Iggy van the Stooges, Keith van the Stones, Ozzy van Black Sabbath, Alice Cooper, Peter Green, Gert Timmermans, zo kan ik nog wel even door gaan, een eeuwig leven is voor weinigen weggelegd, misschien kan de Heer een uitzondering maken voor zijn favoriete artiest, maar altijd weer dezelfde muziek te moeten spelen gaat op den duur ook vervelen. Hopelijk houden muzikanten de eer aan zich zelf als het echt nergens meer naar klinkt?, soms betwijfel ik hun inzicht/gehoor of zou dat met inkomen te maken hebben?