thuismetsijtze.reismee.nl

Gesprekken.

We praten wat af met elkaar, op het werk, verjaardagen, zomaar als je iemand toevallig tegenkomt, tussen geliefden, bij de buren in de tuin, tijdens een weekeinde weg met broers en zwager. Waar gaan al die gesprekken over tussen al die heel verschillende mensen, eerst over niets, het weer, roddels, werk, gezondheid, als dat besproken is wordt er nog over heel veel meer oppervlakkkigheid gepraat waar achter we ons kunnen verschuilen om het maar niet te hebben over onszelf, mijzelf. De kern van het gesprek wordt wat jij wilt vertellen over jezelf, dan zijn we al een tijdje onderweg, begrijpen we het nog of hebben we een potlood nodig om elkaar uit te laten praten, misschien blijft het stil, woorden schieten te kort of worden niet begrepen omdat we niet hebben geleerd om ons gevoel te verwoorden, we praten langs elkaar heen. We doen ons uiterste best woorden te vinden om de liefde beschrijven die we voor elkaar voelen, het lukt ons soms heel even, maar niet iedereen hoort ze, hoor je het zingen van het vuur, in het geheimzinnig avonduur, het zijn de vlammen die het zeggen, wees verheugd en toon je vreugd.

Teveel woorden, een kus is genoeg, niet bang zijn gewoon doen!