thuismetsijtze.reismee.nl

Heksenketel.

Een etmaal lang regen hebben we nog nooit gehad tijdens een motorweekeinde, gisteravond een film kijken, MASH, maar die bleek gedateerd, de een na de ander haakte af, ik ging op tijd naar bed. Om 6.15 uur werd ik wakker, regen, even plassen en verder slapen tot een uur of negen, samen me broer Kees de speksteenkachel weer aangestoken, kopje koffie naast de kachel, heel langzaam kwam iedereen te voorschijn, ontbijten en nadenken over wat we gaan doen deze dag, wandelen in de regen en een stoofpotje maken in de heksenketel. De heksenketel schoonmaken, boven het vuur hangen met water, later blijkt dat er geen water in moet maar olie en of boter, water eruit, donkerbruin van de roest, broer Lo leest het recept van de sttoofpot, hij is de Chef, wij luisteren naar hem, volgen zijn aanwijzingen op, ondertussen wordt er bier gedronken, we hebben Veltins, De Klok, Grolsch en Schultenbrau, iedereen kiest zijn eigen smaak. De stoofpot hangt te pruttelen boven het houtvuur, dat bepaalt de smaak, kruiden moeten er nog in, op het laatst de krieltjes en de doperwten, iedereen bemoeit zich er mee, we proeven, heerlijk. Ondertussen word er geklaverjast, ik lees mijn boek uit, geef het door naar Jolle, zo gaat het, niet te lang blijven hangen in een verhaal, thrillers gaan steeds meer op elkaar lijken, ik heb ze steeds eerder uit, boeken worden in enorme hoeveelheden geschreven, iedereen kan schrijven net als schilderen, schilderijen van BN ers vliegen als zoete broodjes over de toonbank, ik denk dan schoenmaker houdt je bij je leest. Het wordt tijd om weer te gaan schilderijen, dat soort dingen , ik ben ook een schoenmaker die zijn leest zoekt, lang geleden kwijt geraakt, maar hij stond op de veranda, vlakbij, soms ben ik blind als het over mezelf gaat.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!