thuismetsijtze.reismee.nl

Een paar weken vrij.

Eigenlijk ben ik niet aan vakantie toe in de zin van dat ik erg moe ben, uit moet rusten of even genoeg heb van mijn werk, maar het is wel prettig om iets anders te gaan doen. Een lang weekeinde weg op de motor samen met mijn broers, broer Jolle ook, terwijl de weersvoorspellingen weinig goeds beloven, het zijn altijd weer mooie dagen en we hebben genoeg om over te praten of weg te dromen als we bij een vuurtje zitten te wachten op een heerlijke stoofpot gemaakt in een heksenketel boven het vuur door broer Lo. Het weer is niet zo belangrijk, dat we samen zijn wel, daar is het motorrijden ondergeschikt aan, hoe het in de toekomst verder gaat weet ik niet, het tweede weekeinde van september houd ik bij voorbaat vrij, ook in de komende jaren.

Wat ik daarna ga doen, de serre in de verf zetten ook al regent het, ik sta droog onder de zonnewering. Platen uitzoeken, sorteren op muzieksoort, platen draaien uiteraard en lezen. De houtkachel schoonmaken, keramisch band tussen de raampjes zetten, zodat de kachel kan branden als het kouder wordt volgende week, een mooie nazomer zit er voorlopig niet in. Dat soort dingen, maar misschien verandert het programma, niks is zeker, alleen het motor weekeinde.