thuismetsijtze.reismee.nl

Formatie.

Ik kijk naar het late NOS journaal, sport en de formatie van een nieuwe regering, Daphne wint goud, de onderhandelaars in Den Haag winnen de poedel prijs, de meest niets zeggende antwoorden worden gezegd, ik schaam me dat ik gestemd heb.

Democratie is een staatsvorm die aan het hele volk invloed op de regering toekent.

We gaan kiezen als dat van ons gevraagd word, het is een recht geworden, terwijl het een plicht (zoals vroeger) zou moeten zijn. Door te stemmen kies je op een partij die het dichtst bij jouw levens overtuiging staat, een bewuste keuze.

Bijna een half jaar geleden hebben we onze stem uitgebracht, de formatie is een lachertje, een democratie onwaardig, er wordt gesproken over van alles, maar er wordt niets gezegd, politici bevestigen hun eigen ongeloofwaardigheid, ze snappen er niets van. Wij als volk verdoen onze tijd om al die onzin aan te horen, zoals over stappen die er gezet zijn, ik denk wat een ongelofelijke flauwekul. We hebben gestemd, partijen gaan onderhandelen, geef ons inzicht in wat er besproken wordt, liever nog, laat ons vooraf weten waarover jullie gaan praten, breng dat in stemming, het is een farce de verkiezingen.

Tijd voor een revolutie, met ons allen de straat op, Wilem Alexander for president.