thuismetsijtze.reismee.nl

Autobahn .

Zoon Jelmer is met zijn gezin afgereisd naar Italië over de Autobahn, je ontkomt er niet aan als je snel naar het zuiden wilt, het schiet flink op als je door kan rijden. Autobahn is een plaat van Kraftwerk, de monotonie van het rijden over het beton of asfalt wordt muzikaal prachtig verklankt. De autobanen zijn aangelegd in de jaren dertig van de vorige eeuw, troepen en materiaal moesten zich snel kunnen verplaatsen, wegenaanleg betekende werk voor duizenden mensen, prettig in een tijd van hoge werkeloosheid, meer ga ik er niet over zeggen.

Wir fahren, fahren auf der Autobahn, enz., ik houd niet van snelwegen, alles gaat al met een vaart die ik niet bij kan houden, je word ouder pappa zong Peter Koelewijn, hij heeft gelijk, ik rijd in mijn eigen tempo over de weg, rustig, dan maar eerder weg of later aankomen, ik spreek niets af, de kleine weg bepaalt mijn tempo.

Weg met de Autobahn, alleen de plaat blijft prachtig, 22 minuten lang, ik neem de tijd om naar de hele plaat te luisteren zonder weg te zappen of zoiets, tijd genoeg.

Wat is tijd ?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!