thuismetsijtze.reismee.nl

Liefdevol.

Vanmiddag werd ik liefdevol op mijn vingers getikt, we liepen te wandelen langs het Anloose Diepje, het ging over mijn verhaal van gisteren, de boodschap aan broer Kees, ik had het helemaal verkeerd aan gepakt, dit werkt averechts, hij gooit zijn kont tegen de krib, tenminste dat zou ik doen, zei ze. Ze heeft gelijk, als ik iets schrijf denk ik er niet over na welke gevolgen het heeft, wat het doet met iemand waarover het gaat, ik kan me niet zo goed verplaatsen in de gevoelens van anderen, daar snap ik soms niets van. Ik werk met autisten, daar heb Ik geen problemen mee en zij niet met mij, herkenning van twee kanten, misschien is dat iets te gemakkelijk als excuus. Broer Kees app te me, geen zeer been, blij dat hij het zo over denkt.

Toch mis ik hem als hij er niet is samen met zijn gezin.

We hebben samen zoveel mee gemaakt, hij bracht liefdesbriefjes naar Dorie die aan de overkant van het pleintje woonde, waarmee ik geen verkering mocht hebben omdat ze katholiek was. We sliepen op 1 kamer, stapelbed, luisterden naar muziek. Hoe bezorgd was je toen ik weg liep van huis, Hoogkerk en nog heel veel dingen, later de motor weekeinden, een leven samen, kus broer Kees, ik houd van je.