thuismetsijtze.reismee.nl

Regeren is vooruitzien.

Regeren is vooruitzien, met regeren heb ik weinig ervaring, mijn kleine koninkrijkje heeft eigenlijk maar 1 bewoner, dat ben ik zelf, erg makkelijk als ik besluiten moet nemen en vooruitzien is niet mijn sterkste kant, laat staan een combinatie van die twee. Ik moest er aan denken toen ik op de motor naar het werk reed door de stromende regen, een variatie op het gezegde is, motorrijden is (ver) vooruitkijken, achteruitkijken is ook belangrijk, maar het is vooral zaak om goed in de gaten te houden wat er voor je gebeurt, wat komt eraan, wat doet de auto voor me, door de ruiten van de auto kan je vaak zien wat er daarvoor gebeurt, zijwegen in de gaten houden, uitritten van huizen, sommige mensen rijden zonder goed te kijken de weg op, net als veel fietsers, wat doet een tractor die voor je rijd, ze slaan soms zonder richting aan te geven af naar links, erg vervelend als je net aan het inhalen bent. Zo kan ik nog wel even doorgaan, niet te voorzichtig gaan rijden of onzeker, goed opletten en veel op de motor op pad, niet altijd de snelweg nemen, maar over de kleine wegen door dorpen met wegversmallingen, rotondes, onoverzichtelijke afslagen en dat soort dingen, niet inhalen als het niet kan ook al lijkt het van wel, beter vijf minuten later thuis of op je werk dan onderuit of tegen een boom, een ongeluk zit in een klein hoekje.