thuismetsijtze.reismee.nl

Tweede versnelling.

Ik heb gisteren de vw bus weer opgehaald, apk gekeurd, de versnelling is nog niet optimaal, maar beter krijg ik het niet, zei de monteur, schakelen ging altijd redelijk soepel voor een auto van bijna veertig jaar oud. Ik reed weg, een beetje onwennig, schakelen ging moeizaam, achteruit bijna niet, maar misschien moet het nog wat soepeler worden, dacht ik. Het voelde wel weer prettig om in de bus te rijden, raampje open, muziek aan, king of the road. Toen ik vanmorgen vroeg uit Loppersum kwam, (wat doe je daar nu in vredesnaam hoor ik iedereen denken, uitleg volgt ) kreeg ik de bus al moeilijk in zijn achteruit, met veel gegas en gekoppel kwam ik op de weg, vooruit schakelen ging beter, maar ook niet heel geweldig. Op de weg van Appingedam naar Groningen wilde ik van twee naar drie schakelen, geen beweging in de versnellingspook, ik zette de bus aan de kant bij een bushalte, er was niets aan te doen, alle verkeer voorbij, met slippende motor in zijn twee de weg weer op, afslag Winneweer, in de tweede versnelling terug gereden naar huis. Ik wilde de garage bellen, de telefoon werkte niet, dochter Julia vond de oorzaak, werken bij een Telecom bedrijf heeft zo zijn voordelen, maar toen was de garage al dicht, morgen de bus erheen voor een nieuwe poging om er iets van te maken. Ik ben er een beetje klaar mee, stiekem naar andere bussen gekeken en deze inruilen, eerst maar afwachten hoe het verder gaat, zo kan het niet verder. Misschien kan ik beter op de fiets gaan, maar dat schiet ook niet op. Wordt vervolgd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!