thuismetsijtze.reismee.nl

De tong uit de bek.

Het is warm, heerlijk om zo de dag te beginnen, ik leef buiten op de veranda, vacantie in mijn eigen buitenhuis, siësta om een uur of een, even liggen op de schommelbank en wegdromen naar verre oorden, die in mijn gedachten dichtbij zijn, ik hoef niet zo ver weg. De zwarte honden hebben het warm, de tong uit de bek, een dikke vacht is wel lekker in de winter, maar die jas is nu extra warm en ze kunnen die niet uittrekken, lekker liggen in de schaduw, af en toe een rondje lopen en veel drinken. Misschien maak ik in de tuin een vijver waarin ze verkoeling kunnen zoeken, ik zag er laatst een plaatje van, op zoek naar een grote plastic bak die ik kan ingraven. Weinig gedaan vandaag, alle ramen aan de binnenkant schoongemaakt, de buitenkant volgt morgen, een paar glazen water bij mijn moeder gedronken, we zaten lekker buiten te genieten van de rust tot een buurvrouw ons stoorde met gemopper over de schoonmaakster, daar hadden we geen zin in.

Tegen beter weten in denk ik er over om van de kast beneden een donkere kamer te maken,het was de oorspronkelijke bestemming van die plek, er is een aansluiting voor warm en koud water, afvoer, stopcontacten en het is er donker. De voorraadkast moet ik dan verplaatsen, ook geen probleem, ik weet al waar, wat de komst van een analoog fototoestel te weeg kan brengen, alleen de gedachte aan een donkere kamer maakt me vrolijk, eindelijk krijgt een plek in het huis zijn/haar bestemming. Nu weer foto's maken, de filmpjes zijn besteld, zelf ontwikkelen en dan vergroten, het blijft veel werk, mooi om te doen, een mooie winterklus.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!