thuismetsijtze.reismee.nl

Teleurgesteld.

Vanmorgen las ik een berichtje van de garage dat de bus klaar is en opgehaald kan worden op vrijdag tot 21.00 uur. Vanmiddag op de fiets naar de garage, bus ophalen en door naar het werk, de sleutels lagen niet bij de dame van het benzine station, maar op de receptie, zei ze. Door de deuren heen zag ik de bus hoog boven de vloer staan op de brug, klaar of niet, daar had ik geen tijd voor, een beetje teleurgesteld fietste ik terug naar huis, dan maar naar het werk in de auto van dochter Julia. Het is maar een bus, dacht ik, misschien wordt het volgende week of wordt het tijd om een ander vervoermiddel te kopen ? Ik weet het niet, ik ben vergeten Jezus te vragen naar de levensduur van een vw bus, Hij heeft daar ook niet zoveel,verstand van, Hij kwam Jeruzalem binnen op de rug van een ezel, veel sneller ging het niet in die dagen. Soms voelt het rijden in de oude vw bus aan als het rijden op een ezel, in het snelle verkeer kom ik langzaam vooruit, maar het deert me niet, ik zet de muziek hard, draai het raampje open en rijd op mijn gemak waar ik heen moet, haast heb ik nooit.