thuismetsijtze.reismee.nl

Dronk.

Mijn vader dronk vaak een paar biertjes om een uur of twaalf s middags, ik ben jaloers want dat zou ik ook graag wilen doen, maar mijn actieve leven stopt na een paar biertjes, mijn vader deed na het eten een dutje in de tent of als het mooi weer was in de buitenlucht,,ik zie hem nog gaan met zijn slaapzak en vooral met zijn kussen, daar leg je je hoofd op te rusten ,het kussen was heilig, thuis in groningen even naar boven. Hoe kom ik op mijn vader, ik ben vader, ik wil er niet teveel over zeggen, alleen dat mijn vader nooit heeft geleerd om los te laten waarin hij was opgevoed, een volger in het geloof, hij heeft het wel geprobeerd, maar de oorlog stond tussen hem en zijn gevoel, zoals zoveel andere dingen, gelukkig zijn met de vrouw waarmee je samen bent, maar geldt dat niet voor heel veel mannen, die niet verder kijken dan hun vader en hem de schuld geven van een verloren liefde.

Vader, vader,zei Maarten Biesheuvel en toen kwamen er tranen, Adriaan stelde hem gerust.

Vader, vader, denk ik heel af en toe, misschien hadden we meer moeten praten, klaverjassen was ook een goed alternatief maar we speelden nooit samen, altijd tegen elkaar, meestal speelde ik samen met mijn moeder, gelukkig of niet ?


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!