thuismetsijtze.reismee.nl

Aardappels, Maïs en Muziek

Het land naast mijn huis is omgeploegd , bemest, nog een keer omgegooid, misschien wel twee keer, het stonk naar stront, even dacht ik dat er dit jaar iets anders op zou staan dan Maïs, helaas, na een paar warme dagen en regen komt alles op uit de grond, aardappelen en maïs komen boven de grond. Naast mijn huis is weer Maïs gezaaid, nou ja het maakt ook niet zoveel uit, alleen het uitzicht wordt belemmerd, er zijn ergere dingen.

En nog even over muziek, ik luister naar alles, ik trek een plaat uit de kast die ik wel ken maar nog nooit gedraaid heb, prachtig, twee kanten, altijd de hele plaat. Ik loop de schuur in om de motor te pakken, honderden platen staan in het rek, duizenden 78 toeren platen wachten op een schoonmaak beurt en om weer gehoord te worden. Ik heb nog een leven nodig om naar alles te luisteren, twee levens schenkt de goede God me, ik maak er dankbaar gebruik van, alleen weet God het niet, Hij ziet ook wel eens iets over het hoofd, misschien vergeet Hij Zijn vriend de Dood bij me langs te sturen, gelukkig denk ik, niet dat ik iets tegen de Dood heb, maar ik stel de kennismaking liever nog een aantal jaren uit, het leven lacht me toe.