thuismetsijtze.reismee.nl

Geregel.

Aankomend weekeinde is het jaarlijkse familie weekend, al een paar jaar in het plaatsje Een in Drenthe, dat geeft een hoop geregel voor die tijd. Het wordt mooi weer, barbecueen lijkt ons een goed idee, even bellen of het mag zo vlak bij een houten huis, het is geen probleem, een paar regels waar we ons aan moeten houden. Boodschappen moeten gedaan worden, wat is lekker, waar te koop, hoeveel hebben we nodig, ik moet even zorgen dat de honden worden uitgelaten, de pony op stal wordt gezet, dat soort dingen, beddengoed en handdoeken mee, er moeten genoeg bbq 's zijn, kolen en aanmaakspul. Afwachten of de bus op tijd klaar is, ik mag er graag in slapen, dat vind ik eigenlijk wel lekker rustig, de warme slaapzak mee, de honden blijven nog maar een jaartje thuis, er zijn veel vreemde mensen, paarden en koeien en de hele dag een paar blaffende honden is geen pretje, ze moeten eerst leren zich te gedragen. Afwachten hoe het loopt, plus een apk keuring, ook steeds spannend, ik nog wel de bus schoongemaakt, maar daar kijken ze niet naar zei de garagehouder.