thuismetsijtze.reismee.nl

Vergeten.

Eerst een paar uur slapen, de kinderen gaan om 1.30 uur naar Italië, een weekje vacantie, heerlijk weer, even school en werk vergeten, lekker eten, een dagje naar het strand, zonnen en wat je nog meer doet als je vrij bent. In alle rust was ik vergeten om iets te schrijven merkte ik toen ik beneden kwam, het hoeft niet lang te zijn, een zin zegt soms meer dan een boek vol woorden. Gelukkig kan ik sjoemelen met de datum, dat is gauw opgelost anders krijg ik morgen van alle kanten commentaar. Om 1.45 uur vertrekken ze, kussens mee om de eerste uren lekker te slapen, de chauffeur moet wel wakker blijven, maar die heeft ook eerst even gerust. De eerste uren in het donker, daarna valt er meer te zien, alhoewel het langs de snelweg vaak een saaie bedoening is, ik houd er niet zo van, maar het schiet wel op en dat is de bedoeling. Ik heb me voorgenomen om nooit meer ergens snel heen te gaan, rustig rijden over de kleine weggetjes, dan doe ik er maar wat langer over, ik neem er de tijd voor, dat kan als je minder gaat werken. Of ik blijf gewoon thuis, een huis van rust, alles op zijn tijd, net als nu, het is stil, ik heb net met de honden gelopen in het donker, de pony kreeg nog een appeltje, we zijn tevreden, ik blijf nog een tijdje zitten in mijn stoel, muziek hoeft niet, ik luister naar de stilte, de honden snurken.