thuismetsijtze.reismee.nl

Drie weken.

Over drie weken is het Pasen, voor veel mensen betekent dit een lang weekeinde, eieren, lekker eten, meer niet. Het Paasverhaal begint in de week er voor, witte donderdag, goede vrijdag, stille zaterdag, gevolgd door twee paasdagen, lees het verhaal er op na. Het is ons zovaak verteld toen we jong waren dat het niet meer weg te denken valt uit mijn beleving van deze tijd, onze moeder draaide de Matthaus, zong of neuriede mee, ze kende de tekst. Ik vond het niks, te lang, saai, pas later begon de muziek mijn hart te veroveren, de tekst ken ik uit het hoofd, het verhaal ontroert me elk jaar meer. Samen met mijn ouders ben ik een paar keer naar een uitvoering geweest in de mooie kerk in Appingedam, tekstboekje in de hand, toch wel blij met een pauze, even de benen strekken. Inmiddels heb ik vier uitvoeringen op plaat en een op 78 toeren plaat, maar dat is bijna geen doen, om de vijf minuten een plaat omdraaien, geen tijd om goed te luisteren, toch heeft het iets bijzonders, door het gekraak heen klinkt die prachtige muziek. Gisteren begon ik met het draaien van de platen, ik heb nog even de tijd, dit jaar sla ik een uitvoering over.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!