thuismetsijtze.reismee.nl

Samen sterk.

De verkiezingen zijn geweest, partijen hebben gewonnen, verloren maar blijven de grootste of verloren en weggevaagd, afgerekend op het beleid van de afgelopen vier jaren. Het blijft een vreemd iets, democratie, we kiezen op een partij die het dichtst bij onze gedachten over een ideale samenleving staat, 100 % overeenkomst is er nooit, het blijft schipperen (met Edith als verkenner). Ik hoor positieve geluiden, de opkomst is hoger dan ooit, mensen verdiepen zich in de partijprogramma''s, ze stemmen met het hart, niet strategisch, waardoor het moeilijk wordt om snel een kabinet te vormen, dat is dan weer een tegenvaller. Er wordt gewikt en gewogen, altijd gaat het over compromissen sluiten, water bij de wijn doen, inleveren, nooit hoor ik iemand die zegt, laten we alle verschillen aan de kant schuiven en ons samen sterk maken voor de Nederlandse samenleving, dat is voor iedereen. Kies voor mensen die verstand hebben van zaken betreffende het ministerie waar ze terecht komen, die als het even kan, boven de partijen staan. Vechten tegen de bierkaai, partijleiders zijn mannetjes die het zelf voor het zeggen willen hebben, ze maken zichzelf belangrijker en groter dan ze zijn, de enige vrouwelijke partijleider probeert de heren bij de les te houden; kijk naar de toekomst, de milieu problematiek is groter dan de zorgen in ons land, als we daar niets aan doen zijn de gevolgen niet te overzien, laten we het samen doen en alsjeblieft snel, een leefbare wereld voor mijn kinderen en kleinkinderen.