thuismetsijtze.reismee.nl

Een dag.

Wat is een Dag? 24 uur waarin van alles gebeurt, van opstaan tot weer slapen gaan, een dag komt elke morgen tevoorschijn als mijn ogen open gaan, misschien doe ik ze nog weer even dicht als ik thuis kan blijven, de dag is aan mij om te doen wat ik wil. Een dag is ook zo weer voorbij, maar daar denk ik niet aan als ik opsta, douchen, de gordijnen open, de zon schijnt, de pony hinnikt, ze heeft er zin in, koffie en krant, verkiezingen, laat op bed om alles te kunnen volgen, het is acht uur er uit om de dag te begroeten. Wat ga ik vandaag doen, ik zou een agenda met een plan van aanpak moeten hebben, ik doe maar wat er in mijn hoofd opkomt, wassen moeten worden gedraaid, opgehangen en opgevouwen, het huis vraagt wanneer het schoon gemaakt wordt, het stof kriebelt in haar neus, ik pak de stofzuiger, ik moet het huis tevreden houden en schoon. Dan is er nog de oude vw bus die begon te klagen over haar vuile buitenkant, zo kan ik me toch niet vertonen, gelijk heeft ze, gelukkig is de motor blij dat ik haar uit de schuur haal om eindelijk een flink stuk te rijden, ze ronkt als in haar jonge jaren, stuurt me door alle bochten heen, dat belooft wat voor de rest van het jaar. De dag is pas halverwege, vanmorgen in het zonnetje een boek gelezen over een vrouw die uitgehuwelijkt is, ongelukkig, maar het heft in eigen handen neemt, haar zwarte allesbedekkende boerka inruilt voor een rode niets verhullende jurk, haar dochter leest haar voor uit een boek van de filosoof Kant, zelf kan ze niet lezen, het is een prachtig boek op een zonnige dag. Een dag na de verkiezingen, ik stemde op de partij die dramatisch veel verloor, omdat ik geraakt was door Asscher die Wilders op op zijn plek zette.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!