thuismetsijtze.reismee.nl

Licht.

Vroeg op vanmorgen, het licht kwam voorzichtig door de gordijnen, kop koffie & krant, zondagmorgen, het is stil buiten, de pony hinnikt als ik de gordijnen opentrek, eten en ze mag naar buiten, het leven is zoveel aangenamer als het langer licht is, de temperatuur doet er niet. When the Music's over turn off the light, Music is your only friend, even tussen doors. Ik wou dat ik een vogel was, dan hoef ik niet na te denken over vrouwtjes, ik vlieg mijn drift achterna, ik fluit mijn mooiste wijsje, zet mijn veren op om te imponeren, ik ben het mannetje van de tuin, alle vrouwtjes kijken naar me en denken, uitslover, ze laten me links liggen. Gelukkig hoeven vogels niet te stemmen, ze fluiten dat het een lieve lust is, links of rechts, het zal ze een zorg zijn, daar kunnen wij nog veel van leren, niet nadenken, kies op de partij die je raakt, niet bang zijn om te stemmen, ook als het Wilders is, wij leven in een democratie. Het zou wat zijn als Wilders naar Turkije vliegt om stemmen van Turkse Nederlanders te winnen en in debat te gaan met Erdogan over geloof, vluchtelingen en verdraagzaamheid. Wilders en debateren met wie dan ook, het lijkt ver weg, ik hoef het niet te horen of te zien, gebakken PVV lucht, het stelt niets voor, net als de meeste voorgekookte plannen van andere partijen, het is een zacht gekookt eitje, lekker voor het ontbijt, maar na een uurtje heb je weer trek, het beklijft niet, het is niet iets van de lange termijn. Dat is het manco van de politiek, vier jaar om het beleid uit te voeren, gestalte te geven is veel te kort, politici denken in verkiezingen, mooie woorden winnen het van daden die na de verkiezingen ingeruild worden compromissen, een minnelijke schikking volgens het woordenboek, minnelijk en schikking klinken wel heel erg soft, sorry voor het woord, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ik stap in mijn bus en rijd naar het werk, het is licht, opeens overal om me heen, het overvalt me een beetje, de donkere winter is verdwenen, mijn hand is kapot van het werken, een korst, niets nieuws onder de zon, ik zet de kisten twaalf hoog, niemand weet waarover ik het heb, alleen Jolle.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!