thuismetsijtze.reismee.nl

Blijde boodschap.

Politici trekken als popsterren door het land, overal waar ze komen zijn er mensen die met ze op de foto willen, ze geven een roos, flyers of ander propaganda materiaal, ongevraagd. Allemaal verkondigen ze een blijde boodschap, het verhaal dat hun partij het beste voorheeft met ons land, ze vragen, nee ze bedelen om onze stem, het wordt spannend, de peilingen geven elke dag een andere voorspelling, niets is zeker.

Een jonge politicus trekt 5000 mensen naar een zaal, waar hij ze vertelt wat ze willen horen, optimisme, een mooiere, schonere wereld, meer werk, betere zorg, het klinkt jessiaans zegt de buitenlandse pers, de vergelijking is gemaakt. Er is een verschil, ik heb het opgezocht, Jezus verkondigde een blijde boodschap voor 5000 mensen, die ademloos naar hem luisterden, ze waren vergeten eten en drinken mee te nemen, daar zorgde Jezus voor, Hij deelde het eten uit zodat iedereen genoeg had. Daar had de jonge politicus niet aan gedacht, iedereen die eten of drinken wilde, moest muntjes kopen, de tijden zijn veranderd, net als de boodschap.