thuismetsijtze.reismee.nl

What goes on.

What goes on in your heart, what goes in your mind, een nummer van de plaat Rubber Soul van the Beatles uit 1965, ik zat in de vijfde klas (nu groep 7) van de lagere school bij meneer Nieborg, een meester van het oude soort, in pak met stropdas, streng maar eerlijk, een weerwoord van ons leerlingen werd niet op prijs gesteld, klassikaal les, plaatsen werden aangewezen op de landkaart, wij moesten de naam van stad, dorp , provincie, rivier, zee, land hardop zeggen, de meester zag gelijk of je het niet wist, je mond zomaar bewoog, je werd voor de klas gehaald en min of meer te schande gezet, er werd geen rekening gehouden met de tere kinderziel. We werden gedrild om stil te zijn, luisteren was het enige dat van ons verwacht werd, ik heb er nog steeds last van als ik me in een grote groep mensen bevind en er van me verlangd word om mee te doen, ik luister naar wat er gezegd wordt, maar het liefste zou ik verdwijnen, op gaan in het niets van de omgeving.

Geen wonder dat ik me terugtrok op mijn kamer, twee bij drie meter, ik had er alles wat me gelukkig maakte, muziek, boeken, papier, verf en mezelf, veel is er niet veranderd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!