thuismetsijtze.reismee.nl

Stemmen.

Vroeger was stemmen verplicht, nu is het een recht dat je hebt om te kiezen op een partij die jouw belangen het beste vertegenwoordigd, stemrecht. Mijn vader stemde op het CDA, daarvoor op de ARP, posters hingen op het raam, we waren het zo oneens over de politiek dat elk gesprek erover eindigde voor het begon in een stilzwijgen, we spraken er niet meer over. Het leek wel op voetbal, ik was altijd tegen de club die mijn vader aanmoedigde, een overtreding was in zijn ogen terecht, maar ik ging er tegen in, altijd anders. Het was een strijd tussen vader en zoon in mijn jonge jaren, mijn vader begreep me niet, ik zag zijn verdriet niet, een leven verwoest door oorlog en ellende, maar dat wilde ik toen niet zien, er was alleen maar onbegrip van twee kanten. Later dronken we een biertje tussen de middag, onder het klaverjassen ''s avonds ging het over vroeger, het verschil in politiek en andere zaken bleef hetzelfde, maar we keken elkaar aan, vader en zoon.

Stemmen wordt een ding, een bus rijdt rond, jongeren moeten vrij krijgen om te stemmen, je komt op de televisie, wat een gelul. Stemmen doe je gewoon!!


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!