thuismetsijtze.reismee.nl

Een nieuwe bal.

We voetbalden altijd, het doel was tussen de lantarenpaal en de boom, voorzetten van rechts alleen, aan de andere kant was de stoep, de afstand was te kort voor een goede voorzet. Van de andere kant ging het ook vaak mis, ballen naast doel die tegen het raam van de onderburen knalden, enkel glas, gelukkig nooit gebroken, maar de buurman pakte wel onze bal af als hij snel genoeg was, meneer Jintes, hij had de enige auto op ons pleintje en zette die meestal verkeerd neer, vlak voor zijn deur, precies voor ons doel dat ging bijna altijd mis of hij parkeerde de auto voor een putje, er waren er twee schuin tegen over elkaar, we speelden 1 tegen 1 of 2 tegen 2, een doelpunt als je de put raakte. We voetbalden elke dag, overal, tussen de garage boxen, de muurtjes tussen de garages waren de doelen, met links en rechts lukte het om te scoren, als we op de metalen deuren knalden gaf dat een enorme herrie, omwonenden ergerden zich, als de politie kwam sprongen we over de schutting zonder de bal, een enkele keer waren we te laat en werden we opgehaald door onze ouders op het politiebureau. Een nieuwe bal kochten we van het geld dat we verdienden met het ophalen van oud papIer.

Er zijn nog zoveel verhalen..