thuismetsijtze.reismee.nl

Beste meneer W.

Ik stuur U het boek De verhalen Verteller van Pierre Jarawan toe, ik ben er net in begonnen, het gaat over vluchtelingen uit Libanon die in Duitsland moesten gaan wonen in de jaren 80, met een enorme heimwee naar hun vaderland. Misschien wordt het tijd dat U uw vermomming aflegt, uw pak verwisselt voor een spijkerbroek en een ruitjesbloes, de kleur van uw haar laat uitgroeien tot de oorspronkelijke, zodat U zonder beveiligers (het is iets dat we nooit gewoon, of in Uw taal normaal mogen gaan vinden) rond kunt lopen en met eigen ogen kunt gaan zien wat er in ons land, in onze wereld aan de hand is en luisteren naar de stemmen van de vluchtelingen, die U nu wegzet als gelukzoekers, criminelen of terroristen. Het is een rare wereld waarin we leven, niemand weet waar hij of zij aan toe is, waar dan ook, onze vrijheid staat op het spel, politici zijn drukker met tweeten over onzinnige dingen en foto' s van hun tegenstanders te manipuleren dan te doen waar ze voor zijn aangesteld, het beleid van de regering te toetsen, het land helpen te regeren, in plaats van het land naar de kloten te helpen. Beste meneer W. misschien wordt uw partij de grootste na de komende verkiezingen, regeren zit er niet in, tenzij U uit uw ivoren toren naar beneden komt en uw wereldvreemde denkbeelden inruilt voor een spijkerbroek en een geruite bloes en een kleur haar die bij U past, vriendelijke groeten.

Misschien een kleine troost voor U, ik heb het boek op illegale wijze verkregen, U hebt niets met illegalen , ik geniet er van.