thuismetsijtze.reismee.nl

500 Euro.

De verkiezingsstrijd is ontbrand, losse flodders worden alle kanten op geschoten, er wordt veel beloofd als we op een partij gaan stemmen, dan moet die partij natuurlijk nog wel enige zeggenschap krijgen over het te volgen beleid van de nieuwe machtshebbers, de nieuwe regering, dat is bij de meeste partijen nog maar afwachten. Wie wordt de grootste, maar met die groep wil niemand samen werken of worden we verstandig en verdiepen we ons in de programma's van de 81 partijen en kiezen we met ons volle verstand in plaats van met onze onderbuik.

D'66 belooft 500 euro bonus voor alle werkenden, ze draaien de wereld op zijn kop, werkenden worden al betaalt met hun loon dat ze overeen zijn gekomen met hun werkgever, werken is geen prestatie waarvoor je extra beloond moet worden, het zou iets vanzelfsprekends moeten zijn, je leert voor een beroep, vind daar werk in en wordt er voor betaald. Niets geks onder de zon, dan komt er naast de werkbonus ook nog bij dat de inkomstenbelasting omlaag gaat, dat scheelt zo'n 100 euro per maand, vooral de middeninkomens profiteren hiervan en gezinnen met jonge kinderen. Over mensen zonder werk, waar het geld eigenlijk naar toe zou moeten gaan, lees ik niets. The deplorables, zoals Hillary ze noemde, worden ook in ons land vergeten, ze zijn boos, hun banen zijn ingepikt door mensen uit andere landen, ze worden aan alle kanten voorbij gelopen door anderen die vroeger tegen hun opkeken, wat doet dat met je? Je bent boos en stemt tegen alles wat je lief is, je hebt geen oog voor de toekomst omdat het nu waarin je leeft zo vreselijk kloten is, begrijpelijk, ik kan er verstandige dingen over zeggen, maar dat werkt alleen averechts, niet eens links. Begrippen als solidariteit, saamhorigheid, de buren helpen, noaberschap in groningen zijn verdwenen als rook voor de zon, het komt weer een beetje terug als de grond begint te beven en je elkaar in de ellende moet steunen, nu nog de zorg voor alle andere medemensen, waar dan ook. Grenzen sluiten helpt niet Mr. Trump.

De AOW leeftijd terug naar 65 dat is een verkiezingsbelofte waarover ik serieus ga nadenken, maar of het haalbaar is????????????? en of die partij genoeg stemmen krijgt, dat is maar de vraag. Doorwerken is ook niet zo erg, veel mensen zeggen dan hoor je er nog (een beetje) bij, er bij horen is iets waar ik mijn hele leven al een hekel aan heb gehad, het leven kan ingewikkeld zijn als je er te veel over nadenkt, om vijf uur een biertje maakt het een stuk eenvoudiger.