thuismetsijtze.reismee.nl

Eenden en meerkoeten.

Ik las in de krant dat er steeds minder eenden en (misschien) ook wel meerkoeten zijn, ik zie er weinig in de sloten in de de weilanden waar ik vaak rondloop, ganzen zijn er genoeg, reigers ook, steeds meer zilverreigers, maar eenden? Vandaag reed ik naar Groningen, op bezoek bij mijn moeder, langs het Eemskanaal, op de dijk langs het kanaal zag ik een grote groep eenden, een paar meerkoeten ertussen, verder op nog meer, steeds meer, duizenden eenden en meerkoeten zaten in de prachtige winterzon in het gras gezellig bij elkaar. Ik ben weer gerust gesteld, soms ben ik geneigd om ook somber te gaan denken over de natuur, hoe het verder moet, het valt nog mee in het noorden. Er wordt gebeefd, een cabaretier komt een week lang langs om ons op te roepen in het geweer te komen tegen de gevestigde orde, maar ik voel me op mijn gemak in de natuur, die kan wel wat hebben.

Laten we zuinig zijn op onze omgeving, we hebben maar één natuur, misschien dat we haar wat meer met rust moeten laten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!