thuismetsijtze.reismee.nl

Vriezen of dooien.

Het vriest vannacht matig, morgen misschien dooi, een goede test voor de kachel met de warmtepomp die al de hele dag staat te loeien en het huis behaaglijk warm op 20 graden houdt. Boven blijft het ook aangenaam, slapen in de vrieskou brengt veel herinneringen boven, nu is het heel prettig om op te staan en te kunnen douchen zonder het koud te hebben.

We zijn verwend in het rijke westen, beseffen te weinig hoe goed we het hebben, het is vanzelfsprekend geworden de luxe te koesteren zonder er bij stil te staan dat het echt heel uitzonderlijk is. Ik moet oppassen wat ik ga zeggen, de minderbedeelden hebben het misschien minder goed maar ze worden niet vergeten en er wordt voor ze gezorgd, ten minste als de welbedeelden aan die groep mensen denken en zich iets van de kritiek aantrekken. De "deplorables" zoals Hillary ze noemde worden weggezet en weg geschoven naar de buitenkant van onze samenleving, er is bijna niets voor nodig om ze over de rand van het bestaan heen te duwen, ze donderen naar beneden in een leven waar alleen de sterkste overleeft ten koste van de zwakkere. Ze heeft de verkiezingen verloren door deze groep mensen te negeren, onvrede in de wereld hoor ik , waar blijft de blijde boodschap dat we het samen kunnen om iedereen gelukkig te maken, het draait altijd om de centen. Doe mee aan loterijen, je kan het geluk kopen met een lot, soms denk ik dat het tijd is voor een winterslaap, ik trek me terug in mijn huis, blijf daar zitten/slapen tot het voorjaar wordt, dan ziet de wereld er een stuk aangenamer uit, maar ondertussen is er nog steeds niets veranderd, dat moeten we zelf doen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!