thuismetsijtze.reismee.nl

Koshari.

Koshari is een Egyptisch gerecht, streetfood stond er boven, dat ik vanavond heb gemaakt, linzen, kikkererwten, rijst en vermicelli met een dikke tomatensaus, zonder vlees helemaal goed. Ik moest een beetje improviseren omdat ik niet alle bestanddelen had, maar dat maakt het veel leuker, precies een recept navolgen is een beetje saai, eigen inbreng maakt het vaak een stuk smakelijker. Sneeuw , het lijkt op winter maar we zijn niks meer gewend, het land staat op zijn kop, kranten schrijven in bijlages over de tocht der tochten, verwachtingen worden gewekt, gelukkig praat de weerman pas over vorst als het echt heeft gevroren.

Verkiezingen komen er aan, partij congressen alom, mensen worden zwart gemaakt, dit keer geen pieten, om zelf beter voor de dag te komen, standpunten worden ingenomen, uitvoerig verklaard, er is niets nieuws onder de zon. Het land moet worden geregeerd, 81 partijen doen mee aan de verkiezingen, het wordt een zootje, het partij belang gaat boven het belang van het land, met een beetje ambitie zeg je dat je premier wilt worden, 81 premiers die het land regeren samen met hun aanhang. Democratie is een verworvenheid die we niet zomaar moeten prijsgeven aan malloten die van de politiek een spelletje maken, gelukkig kunnen we kiezen op een kandidaat van wie we verwachten dat hij of zij ons op de beste wijze vertegenwoordigd in de tweede kamer en zo onze belangen behartigd op de best mogelijke manier, de meest menselijke voor iedereen.

STEMMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!