thuismetsijtze.reismee.nl

Opruimen.

Na drie koningen (6 januari) wordt het huis leeg geruimd, alle kerstversiering gaat de kamer uit, het is kaal, eindelijk kan het nieuwe jaar met een schone lei beginnen. Zo is het ook vaak met mijn hoofd dat overloopt van gedachten, ideeën, herinneringen, af en toe moet het helemaal leeg, maar hoe doe je dat, gedachten laten zich niet dwingen om weg te gaan, ideeën komen op de vreemdste momenten en over herinneringen heb ik helemaal geen stuur, mijn hoofd gaat zijn eigen gang, ik volg. Ik heb geleerd om er mee te leven, om mijn gedachten kan ik lachen, soms zo absurd, vreemd, vroeger werd ik er bang van, nu zijn ze mijn beste vrienden, van ideeën kijk ik niet meer op, ze zijn er altijd, overal, op de gekste momenten, ik probeer ook niet meer om alles te onthouden of ze op te schrijven, als ik ze nodig heb komen ze weer te voorschijn, soms nog beter als eerst, herinneringen gaan hun eigen gang, ze komen en gaan als het hun uit komt, ze vervelen geen moment en verbazen me met hun verhalen die ik soms al vergeten was, opruimen kan altijd nog.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!