thuismetsijtze.reismee.nl

Kerststal.

Vanavond gingen we met de bewoners naar de kerststal, een traditie, we zingen de bekende liedjes, luisteren naar het kerstverhaal, we zitten samen in de stal. Het lijkt op de viering van de zondagsschool van vroeger, we voerden het kerstspel op, ik moest een keer de tekst "Het woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond" zeggen, maar begreep niet wat ik zei.

Het Woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders, vol van genade en waarheid.

In Johannes 1, vers 14 lezen we: “En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond...” Dit betekent: het Woord, dat in alle eeuwigheid (van den beginne) bestond als de Goddelijke Zoon van God - werd op bovennatuurlijke wijze vlees. Hier wordt de wondervolle ontvangenis bedoeld, ofschoon ze niet duidelijk is uitgedrukt.

Na afloop kregen we een sinasappel en een boekje van W.G. van der Hulst, kerst betekende ook veel naar de kerk, volgens mij waren er op 1e en 2e kerstdag twee diensten, dat is vier keer naar de kerk, tussendoor nog de kerstviering van de zondagsschool, het Woord zit er goed in.

Van oom Drewes kreeg ik een mail met bijgevoegd een kerstverhaal van Frederick Forsyth - The Sheperd, ik trok het boekje uit de kast, prachtig, ik zal het met de kerstdagen weer lezen, slechts 50 bladzijden met illustraties. Als iemand belangstelling heeft kan ik de mail + verhaal doorsturen.

Prettige Kerstdagen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!