thuismetsijtze.reismee.nl

Televisie avond.

Goede voornemens beginnen niet altijd op 1 januari, toen de hond in october doodging nam ik me voor om zovaak mogelijk, dat is elke vrije dag, het grote rond te lopen, niet alleen om fit te blijven, maar ook als een soort herinnering aan het lieve beestje. Vandaag liep ik door de kale velden langs sloten waaruit het riet en onkruid is gedregd, het wordt op de kant gegooid, verder niets, het loopt voor geen meter over die smerige zooi, het is niet anders. Laat ik niet klagen over de ruilverkaveling, sloten voeren het water af naar waar het heen moet zodat we geen last hebben van overstromingen, wij hebben de natuur naar onze hand gezet om problemen te voorkomen, gelukkig heeft de natuur haar eigen wetten die ons nog als eens verrassen.

Ik liep vanmiddag te wandelen, dat is rustig lopen, af en toe even stoppen om om me heen te kijken, er gebeurt echt helemaal niets, de lucht is grijs, het land is gedeeltelijk omgeploegd, de sloten zijn leeg, verderop vliegen ganzen weg als ik dichterbij kom, dat geeft wat herrie en leven in een saaie omgeving, gelukkig zag ik geen dode eenden. Het maakt niet uit wat er gebeurt, ik loop mijn rondje in gedachten, soms ben ik terug voor ik er erg in heb, mijn ogen kijken wel maar zien niets, mijn oren horen muziek van the Dave Matthews Band, het nummer The Dreaming Tree:

"The Dreaming Tree"

Standing here
The old man said to me
Long before these crowded streets
Here stood my dreaming tree
Below it he would sit
For hours at a time
Now progress takes away
What forever took to find
Now he's falling hard
He feels the falling dark
How he longs to be
Beneath his dreaming tree
Conquered fear to climb
A moment froze in time
When the girl who first he kissed
Promised him she'd be his
Remembered mother's words
There beneath the tree
No matter what the world
You'll always be my baby
Mommy come quick
The dreaming tree has died
The air is growing thick
A fear he cannot hide
The dreaming tree has died
Oh have you no pity
This thing I do
I do not deny it
All through this smile
As crooked as danger
I do not deny
I know in my mind
I would leave you now
If I had the strength to
I would leave you up
To your own devices
Will you not talk
Can you take pity
I don't ask much
But won't you speak
Please
From the start
She knew she had it made
Easy up 'til then
For sure she'd make the grade
Adorers came in hordes
To lay down in her wake
She gave it all she had
But treasures slowly fade
Now she's falling hard
She feels the fall of dark
How did this fall apart
She drinks to fill it up
A smile of sweetest flowers
Wilted so and soured
Black tears stain the cheeks
That once were so admired
She thinks when she was small
There on her father's knee
How he had promised her
You'll always be my baby
Daddy come quick
The dreaming tree has died
I can't find my way home
There is no place to hide
The dreaming tree has died
Oh if I had the strength
Take me back
Save me please.
Thuis zocht ik het nummer op, draaide het keihard terwijl ik de was boven op hing. Dave Matthews Band is een live band, vlak voor het journaal keek ik op youtube naar hun uitvoering van All Along The Watchtower (Bob Dylan, bekend geworden door Jimi Hendrix) , concert Central Park. Jelmer kwam binnen toen ik net had overgeschakeld naar het journaal, nieuws is saai, ik was nog met mijn hoofd bij de muziek, moet je nu eens luisteren, zei ik en speelde het nummer nog een keer af, bijna vijftien minuten muziek met de tranen in mijn ogen, waarom weet ik niet, het was zo ongelofelijk mooi. Daarna ging Youtube verder met Neil Young, een soort jukebox van nummers met beeld, we keken, luisterden naar mijn verleden, we zeiden weinig, vader en zoon op de bank.



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!