thuismetsijtze.reismee.nl

Kaartje.

Al heel lang maak ik een kaartje om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen, ik geef er mijn eigen draai aan, meestal weet ik in november wat ik ga maken, maar dit jaar wil het idee niet te voorschijn komen. Ik probeer een foto van mezelf met een leuk onderschrift, zoek een spreuk op google, zoek een oude ansichtkaart van een engel, schrijf een wens in calligrafie op verschillende manieren, het is helemaal niets. Ik bedenk een tekst: ik wens u geen wensen en een tevreden nieuwjaar, het klinkt zo belerend, ik zal iedereen wel even vertellen wat en hoe het moet, dat is het laatste wat ik wil, het moet opbeurend zijn, vrolijk met een melancholische ondertoon, kritisch scherp waar iedereen van op kijkt, misschien moet het gewoon iets van mezelf zijn, zoals iedereen me kent. Ik denk nog even na, ik heb nog een paar dagen, kerstkaartjes verstuur ik niet, dan is iedereen druk met gelukkig en tevreden zijn in het kwadraat, ik kom er niet tussen, maar het nieuwe jaar vraagt om iets speciaals, verwondering over wat er gaat komen, misschien is geen kaartje een idee, maar dat is saai. Emailen is ook een optie, maar te makkelijk, het moet iets persoonlijks zijn, afwachten!