thuismetsijtze.reismee.nl

Annie.

Laat naar bed, de jongens kwamen nog een biertje drinken na het familie diner en daarna nog een drankje bij Jolle en Thil, het werd laat, ik draaide nog een paar platen, de boxen werden getest, nieuwe "oude" speakers staan boven, maar de versterker is te licht of de boxen te zwaar, we gaan het uitzoeken. We praatten over het leven, een huwelijk, buitenlanders, politiek, meningen verschillen, kinderen en opvoeding, als het laat wordt met wat drank op praat het makkelijk en is iedereen wat losser, maar het wordt er niet begrijpelijker op, in de zin van dat ik nog begrijp waar het over gaat, dat kan ook aan mij liggen.

Redelijk vroeg op, altijd heerlijk om op zondag morgen alleen beneden de krant te lezen met mooie muziek op de achtergrond, de pony wil naar de wei, nog een kop koffie, langzaam komen de anderen beneden, ontbijten met sinasappelsap en een eitje. Ik word onrustig, trek mijn wandelschoenen aan en loop minstens anderhalf uur door de velden, kom een buurman tegen met wie ik een kwartier sta te praten over de toestand van het land en dat er weinig dieren rondlopen, hazen, fazanten, patrijzen, reeën, vossen zie ik niet meer. De buurman zegt dat het aan de buizerds ligt, die zijn beschermd en roven alles wat eetbaar is, er blijft niets over voor de andere dieren, zo gaat dat in een gesprek onder weg, gelukkig hebben we het niet over politiek, dat is Wilders enzo, die stemmen rooft van andere partijen, mensen zijn ontevreden, ze weten niet meer wie ze zijn, ze worden links en rechts ingehaald door buitenlanders, vrouwen en andere mensen waar ze vroeger boven stonden op de maatschappelijke ladder, ze tellen niet meer mee. Ik zou zeggen heerlijk toch, laat anderen het werk doen, maar zo werkt het niet, er is afgunst, jaloezie, onvrede, mensen zijn boos, onredelijk kwaad op het onrecht dat ze is aangedaan, banen zijn verdwenen, afgepakt door anderen die goedkoper werken, mensen voelen zich bedreigd, niet begrepen, zijn bang, kortom de samenleving staat op zijn kop en niemand weet hoe het verder moet. De grootste schreeuwer krijgt de meeste stemmen, maar wat hij precies wil weet niemand, maar dat doet er niet toe, alle aandacht in de media is gratis publiciteit, Talking is cheap people follow like sheep, even though there is no where to go (uit het liedje van the Tremeloes - Silence is Golden).

Ik trok een plaat van the Shirts uit de kast, Annie Golden was de zangeres, ze speelde in de film Hair, een kauwgom kauwend meisje, die prachtig kan zingen. Jaren geleden was ik in Lichtenvoorde waar in october in elke kroeg muziek werd gemaakt, een soort festival, we liepen een café in, dronken een biertje en opeens hoorde ik een bekende stem begeleidt door een gitaar, Annie, ik wist niet wat ik hoorde en liep naar voren, ze stond met een microfoon nonchalant, kauwgom kauwend te zingen, ook haar hits van the Shirts, na afloop stond ze bij de bar en konden we even praten, Annie Golden.

Datzelfde jaar trad Kaz Lux op in een ander café, er was niemand behalve ik, hij speelde zijn nummers, ik klapte, kocht een biertje voor hem, een praatje over muziek, natuurlijk over Brainbox, hij speelde verder. Er kwam een groepje mensen binnen met veel lawaai, ze herkenden de zanger en begonnen te roepen om het nummer Dark Rose, Kaz speelde rustig verder, maar na een tijdje werd het geschreeuw irritant, uiteindelijk speelde hij het nummer, de mensen luisterden niet.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!