thuismetsijtze.reismee.nl

Achterdeur.

Een touwtje uit de brievenbus was heel gewoon toen ik klein was en nog veel later, we hadden geen sleutel van het huis waar we woonden, maar we moesten wel naar binnen, later hingen mijn ouders het touwtje omhoog voordat ze gingen slapen, wanneer het touwtje verwijderd werd weet ik niet meer, broers hoe was het in jullie tijd thuis?

Als ik thuis ben staat de achterdeur altijd open, wanneer ik met de hond ging lopen, een uur of nog langer vergat ik vaak om de deur op slot te doen, nu weet ik het niet meer door angst verhalen over inbrekers en criminelen, ze kunnen altijd binnen komen door een raam in te slaan of zoiets. Mijn huis is veilig, ik mis de hond die bij het minste of geringste begon te blaffen, ik laat de achterdeur open tot iedereen thuis is, dan doen zij de deur op slot.

We worden bange mensen, er zijn geen touwtjes meer uit brievenbussen, huizen worden beveiligd met camera's en heel veel sloten, laat de deur open en kijk wat er gebeurt.

Ik als oudere man verwacht er niets van, zelfs ik kan me vergissen, liefde is nooit ver weg.