thuismetsijtze.reismee.nl

Cassettebandjes.

In een talkshow van Pauw of Humberto liet de gastheer een cassettebandje zien, één van de jongere gasten wist niet wat het was, je stopt het in een recorder, er staat muziek op die je kunt horen als je het afspeelt op het goede apparaat. Jaren geleden kocht ik een nieuwe cassetterecorder, want ik heb een grote doos met bandjes op zolder staan met muziek, vooral live concerten, die ik nog niet weg kan doen. Zo wordt het opruimen niks hoor ik jullie denken, sterker nog, ik vond een doos met cassettebandjes (een stuk of vijftig) van Southside Johnny & the Ashbury Jukes, allemaal live, sommige tijdens het concert opgenomen, de kwaliteit verschilt nogal en nog vijftien van Graham Parker & the Rumour, hetzelfde verhaal. Tien euro voor alle bandjes, gestoord misschien, maar ik kon ze niet laten staan, ik draai ze allemaal of ze goed of slecht klinken dat maakt niet uit, concerten van eind jaren zeventig, tachtig en begin negentig, toen Southside op zijn hoogtepunt was, samen met broer Lo heb ik ze toen nog wel eens gezien, ze treden nog steeds op. Soms kom je iets onverwachts tegen, de plaat Exile on main street van the Stones nog verpakt in folie voor 5 euro op een rommelmarkt van een kerk, in een doos boeken die ik voor een paar euro kocht, vond ik een boek waar ik al jaren naar op zoek was, het kan verkeren. Wat kom ik de volgende keer tegen?, ik ga niet op zoek, ik moet er tegen aan lopen, als je opruimt is er weer plaats voor andere dingen, ik blijf proberen om het huis leeg te maken.