thuismetsijtze.reismee.nl

Born on the fourth of july.

Ik lees het boek van Bruce Springsteen "Born to Run" met horten en stoten, ik koop een cd box met live concerten uit 1978 van hem ( 4 concerten op 15 cd's voor 20 euro = een koopje), ik bekijk een interview met the Boss waarin hij vertelt over de toevallige ontmoeting met Ron Kovic, de schrijver van het boek 'Born on the fourth of july'. Ik heb het boek op marktplaats gekocht, las het in één adem uit, wat een ellende, hartverscheurend hoe er met de veteranen uit de vietnam oorlog werd (en misschien wordt) omgesprongen, er werd niet naar ze omgekeken, in een verloren oorlog kan je geen held worden, alleen een verliezer, een oorlog heeft uiteindelijk alleen maar verliezers, waar beginnen we aan?

Vandaag hebben we gepraat over ziekte en doodgaan (bijscholing op het werk), het einde is er voor iedereen, maar het komt meestal ongelegen, te vroeg, met te veel pijn, onverwacht, nooit op het moment dat je er klaar voor bent (lees De Tuinman en de Dood) en je beleeft het alleen, ook al ben je omringd door heel veel liefhebbende mensen, die je troosten en bijstaan.

Misschien wil je dat niet meemaken en kies je er voor alleen te gaan op weg naar het einde, laat me het alstjeblieft op tijd weten, dan kunnen we afscheid nemen.