thuismetsijtze.reismee.nl

Vorst en verkiezingen.

Vannacht gaat het vriezen, niet zo hard, maar toch genoeg om misschien morgen de autoruit te moeten krabben, de winter begint. Vandaag las ik de voorspelling van een Engelse weerman, dat het een koude winter gaat worden, we moeten ons voorbereiden op het ergste, misschien heeft het met de Brexit te maken, want Nederlandse weerkundigen voorspellen een zachte winter. Ik ben voorbereid met twee kachels met warmtepompen die het huis boven en beneden warm houden, het halletje beneden en de wc zijn de koudste plekken van het huis, gelukkig is er boven ook een wc.

Zo zeker als ik ben van een warm huis, zo onzeker ben ik over de uitslag van de verkiezingen morgennacht in de Verenigde Staten, een kleine overwinning voor Clinton wordt voorspeld, maar is niet zeker. Het enige wat ik zeker weet, is dat Trump geen president moet worden, net zoals Wilders in Nederland de verkiezingen niet moet winnen, maar uiteindelijk beslissen we samen in een democratie, de uitslag is bepalend of ik dat prettig vind of niet, daar hebben we samen voor gekozen. Als dat het geval wordt, begin ik mijn eigen staat op het stukje grond dat ik bezit, ik word koning en president, verder verandert er weinig, geen hoge hekken op de grens van mijn land om ongewenste mensen buiten te houden. Als er verkiezingen zijn dan stem ik op mezelf of blanco als ik mezelf niet geschikt vind om mijn land te besturen, dan is er een crisis en wordt mijn land onbestuurbaar (dat is het al een tijdje, het is een zootje, ik moet schoon schip maken). Gelukkig kan ik bij de buren terecht om raad te vragen, de vlag gaat uit, het land is gered, hopelijk gebruiken de mensen in de V.S. hun verstand morgennacht, anders wordt het echt een andere wereld, nog minder tolerant, eerst ik dan een ander, als er al aan de (kwetsbare) ander wordt gedacht, de wereld op zijn kop. We zullen het zien!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!