thuismetsijtze.reismee.nl

Messiah en Passies.

27 November is het eerste advent, de tijd van de concerten komt er weer aan, ik kreeg vandaag een mail met een aanbieding van 50% korting op al die concerten tot en met april volgend jaar, de kerken moeten vol. Elk jaar ga ik wel naar een Passie in maart of april, weken van te voren begin ik al met het draaien van de platen van de Matthäus, ik heb wel vier verschillende uitvoeringen op LP en ééntje op 78 toeren, aan het luisteren van alles kom ik niet toe, ik ga er wel voor zitten met het tekstboekje op mijn schoot en draai de hele Passie achter elkaar. Zo'n Passie lijkt wel een beetje op de blues, het lijden van de mens, liedes verdriet is natuurlijjk niet te vergelijken met de dood aan het kruis, maar het verdriet er achter wordt op een vergelijkbare manier vertolkt. Vanmorgen Blues for Greeny gedraaid, een plaat van Gary Moore, die op de gitaar van Peter Green zijn nummer speelt, blues in alles, lees het verhaal van Peter Green op wikipedia.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!