thuismetsijtze.reismee.nl

Dylan, Bob.

Ik draai veel platen, ken de teksten, ze staan op de hoes, anders zoek ik ze op google, een tekst is bijna net zo belangrijk als de muziek, maar is het de nobel prijs voor literatuur waard?

She loves me, yeah, yeah, yeah, al die nummers uit de pop muziek, hotel california, Bohemian Rapsody, child in time, Boudewijn de Groot, Marvin Gaye, Bruce, de teksten van Cuby staan in geen verhouding tot gedichten van Wislawa Szymborska, ook de teksten van Bob Dylan niet, Piet Paaltjes niet te vergeten, op muziek gezet door Johnny Hoes (ik heb de plaat), ik kan nog wel even door gaan.

Bob Dylan zag ik een paar keer optreden, een grootheid, de eerste keer dat ik hem zag en hoorde boorde hij met een zo slechte voorstelling mijn hele voorstelling van Bob de grond in, zo erg dat er niet eens geklapt werd voor een toegift, een afgang die in geen verhouding stond tot zijn honorarium, wat kan je vragen voor een show en er niets voor doen. Daarna is het niet meer goed gekomen tussen ons, ik luister naar zijn platen, lees zijn teksten, prachtig, wonderschoon tot niet om aan te horen, iedereen heeft er wel een oordeel over, het is geen nobel prijs waard. (vind ik).