thuismetsijtze.reismee.nl

Fout.

Ik heb een stukje van de bijbel quiz gekeken, de meeste antwoorden had ik goed, de verhalen werden vroeger elke dag voorgelezen, zelfs na vijftig jaar zit het er nog in. De antwoorden waren goed, maar er is iets grondig fout aan het verhaal, we werden het paradijs uit gegooid omdat we kennis wilden hebben over goed en kwaad, een verboden vrucht werd gegeten, de slang speelt een hoofdrol in het verhaal. De mens werd geschapen zonder besef van goed of fout, ze liepen rond in het paradijs, gaven de dieren een naam, de planten, alles wat ze tegen kwamen en God zag dat het goed was. Pas na de zondeval zagen ze elkaars naaktheid en bedekten ze zich met bladeren, hoe gingen ze voor die tijd met elkaar om, vrijen, passie, lust of ontdekten ze dat na de verdrijving uit het paradijs?

Vanmorgen kwamen Jehova's getuigen aan de deur, ze komen al jaren, ik lees de boekjes, sta ze te woord, nu willen ze dat ik naar een bijeenkomst ga, maar dat is een stap te ver, ik laat me niet bekeren, dat is niet nodig, het geloof zit in me, ik raak het nooit meer kwijt.

Fout in de schepping is het lijden voor de dood, misschien moeten we meemaken wat God's Zoon aan het kruis voelde , de pijn, de vernedering, verlaten door iedereen, als ik God was zou ik iedereen vredig en zonder pijn laten sterven, ook de lieve hond Remie.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!