thuismetsijtze.reismee.nl

Eten wat de pot schaft.

Kinderen vinden niet alles lekker, ouders zijn minder kieskeurig, misschien koken ze verkeerd, ze eten wat zij lekker vinden in plaats van aan de kinderen te denken. Hoe zit het met smaak, de beleving van het eten, wat vind je lekker en waarom, spruitjes hoeven niet eens geproefd te worden, dat komt nooit meer goed, maar als klein kind moet je ze toch eten, als je vijf bent moet je net zoveel spruitjes eten, wie heeft dat bedacht?

Ouders zijn wanhopig als hun kind niet wil eten, ze doen er alles aan, maar tegen geschreeuw, gekrijs elke dag hebben ze op den duur geen weerstand, ze geven het kind wat het wil; chips, cake, zoetigheid, als het kind maar stil is en tevreden, de rust keert weer in het huis, maar ze weten dat het niet goed is. Dat is nog maar de vraag, wie bepaalt wat een kind moet eten, wat goed is voor je zoon of dochter, we zijn afgedwaald van het oergevoel dat wij weten wat goed is voor onze kinderen, Dr. Spock vertelde ons wat we moesten doen en er zijn nog zoveel anderen, profeten van het gezonde leven.

Opa, we willen patat, de frituur staat buiten altijd te wachten op de kleinkinderen, ze zien het niet altijd, pasta is ook lekker, maar wat is lekkerder dan zelf gemaakte friet door opa.

De hond eet niet, drinkt wel water, door toeval at ze een lange vinger, nog één, twee, ik maak me zorgen, morgen naar de dierenarts.

Eten wat de pot schaft was van vroeger, er is niets mis mee.