thuismetsijtze.reismee.nl

Pijn.

Pijn is vervelend, lastig, soms niet te verdragen, heel naar om aan te zien. De hond heeft al weken last van haar linker achterpoot, al twee keer naar de dierenarts geweest, een spuit en pilletjes, eerst hele, nu halve tegen de pijn, maar het helpt maar even. 's Morgens krijgt ze een pilletje, die werkt niet gelijk, nog stram van een nacht liggen, probeert ze zo goed mogelijk mee te lopen op drie poten, de vierde bungelt er een beetje bij. Terug in huis drinkt ze gelijk, het eten smaakt ook niet, ik probeer het met wat lekkere hapjes, ze moet eten, ten minste een beetje. De dierenarts had gezegd dat ze te dik is, daar komt nu snel verandering in, maar niet op de manier die hij voorstelde. Het beestje ligt soms te piepen, van de pijn denk ik, het gaat me door merg en been, ze kijkt me aan met die trouwe bruine hondeogen die zeggen, doe er wat aan, maandag weer naar de dierenarts, zo kan het niet langer. Ik verheugde me altijd op de lange wandelingen door het veld samen, twee uur lopen met een hond die overal snuffelde, vooruit liep, omkeek of ik wel volgde.

Ik kan het wel relativeren met een ander verhaal, maar het is goed.