thuismetsijtze.reismee.nl

De houtkachel aan.

Het was een prachtige warme dag, waarschijnlijk weer een record voor september, maar toch heb ik vanavond de houtkachel aangestoken, ik vind het heerlijk als het binnen warm is, op blote voeten en in een t-shirt rondlopen, helemaal als het buiten vriest. De schoorsteen is geveegd, het hout opgestapeld achter de schuur, alleen het weer werkt niet mee, ik denk dat we er aan moeten wennen dat het tot laat in het jaar warm blijft, vroeger viel er in november wel eens sneeuw, misschien worden we verrast door een ouderwetse winter, wie weet dat nog en wat is ouderwets? Van vroeger, 1963 weet ik nog dat we over het Oosterhamrik kanaal konden lopen, het ijs was een meter dik, maar de kou ben ik vergeten, alleen de herinnering er aan heb ik nog, maar dat telt niet. Nu zit ik in een warme kamer muziek te luisteren, de kast van oude planken hangt, alle apparaten doen het en het geluid is ongelofelijk mooi, platen, cd's, zelfs oude cassettebandjes klinken als nieuw, het kan winter worden, het is warm, er is muziek, nu het Requiem van Mozart.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!