thuismetsijtze.reismee.nl

Platen.

Naast mijn stoel staat al tijden een rij platen, nieuw en oud, ik moet ze opruimen, dat is ze tussen de andere LP's zetten, alfabetisch enzovooer, niet mijn sterkste punt, ik begin er aan, het verzandt in het draaien van platen, alles staat op een rijtje, ik weet niet meer waar ik moet beginnen. Vanavond, eigenlijk vannacht zag ik het licht, bedankt Peter voor the Blues Brothers, draai platen, niet dat ik ze opruim, maar de muziek is prachtig, alles, verder op staat nog een meter platen, in de schuur drie meter klassiek, twee meter disco & soul en heel veel meter 78 toeren platen, een lust voor elke platen liefhebber, big bands, zanger, zangeressen waar ik nog nooit van heb gehoord, google geeft antwoord. Het duurt een levenlang om alle platen te draaien, ik begin er opgewekt aan, zolang als het duurt, een winter lang en daarna in de lente, zomer, herfst en verder, het luisteren stopt nooit. Mijn oren zijn nog goed, als je ouder word, ik word ouder, is dat een zorg net als mijn ogen, alleen bij het lezen een bril op, tijd voor een echte zegt Jolle, ik ben eigenwijs, we liggen in de tent te lezen met een lichtje net als vroeger, alleen is er geen ouder die zegt dat ik moet gaan slapen, we vallen vanzelf in slaap. De slaap is een vriend die me alles doet vergeten of soms ver weg is, dan lig ik de halve nacht wakker of is dat ouderdom? Morgen, nee overmorgen zet ik Nick Cave op, Skeleton Tree.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!