thuismetsijtze.reismee.nl

Reizen.

Reizen is iets anders dan vacantie, reizen is een serieuze zaak, het vraagt voorbereiding, een route of een bestemming, dat hoeft natuurlijk niet, op de bonnefooi weg gaan kan ook, ik heb er prachtige boeken over gelezen. Jolle heeft voor elke dag een route uitgestippeld, maar we mogen er van afwijken, het staat niet vast, een beetje flexibel blijven hoort ook bij reizen, boven je zelf uitstijgen, een ander woord daarvoor is rijzen, ook wel weer aardig, tijdens het reizen leerde ik te rijzen, als er iets onverwachts gebeurt dan kan ik daar makkelijk mee omgaan, er ontstaat geen stress of druk, alles wordt rustig opgelost, zodat we verder kunnen gaan zonder gedoe. We reizen door onbekende gebieden, hoe kleiner de weggetjes hoe mooier, we ontdekken het landschap, op de motor rijd je er niet door heen, maar je rijd er in, als het regent word je nat, de zon brandt op mijn rug of verblindt me als ik er tegen in rijd, ik ruik het gemaaide gras, stro, koeienstront ruikt in Frankrijk net zo als in Groningen. Alles is mooi, ook al rijden we een tijdje over een snelweg omdat het niet anders kan, we gaan dwars door Verdun, drinken een kopje koffie op een terras aan de rivier, verder, altijd verder, de eindeloze weg, Jolle kijkt in zijn spiegel, steekt zijn duim omhoog, ik doe hetzelfde, alles is goed, we hebben geen intercom nodig, een blik is voldoende of een gebaar. Dat is het mooie van samen reizen, we hebben niet veel nodig, aan een half woord hebben we genoeg om elkaar te begrijpen, nee, het is nooit saai of vervelend, elke dag is anders, ook al zitten we de hele dag op de motor, de omgeving verandert, wij veranderen mee, daar hoeven we weinig voor te doen, alleen maar te reizen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!