thuismetsijtze.reismee.nl

Vroeg naar bed.

Ik schreef mijn verhaaltje gisteren in een sputterregentje, bij de tent ging het over in regen, tandenpoetsen en in de tent, half negen, lezen, maar het boek ken ik al, slapen is wel erg vroeg, maar ik doe een poging. Het begint harder te regenen, om middernacht houdt het op, Jolle doet de voortent open, we verwachten beter weer, helaas om vier uur begint het weer te regenen tot een uur of acht, ik bedenk het ontwerp voor een kast en dat de bank wel uit de kamer kan, ik koop twee stoelen. Ik doe de luifel naar beneden zodat alles een beetje droog blijft en kruip weer in mijn slaapzak. We hebben al even liggen praten, we zijn allebei wakker, door de regen val ik in slaap, onrustig. Om kwart voor acht op, douchen, inpakken, alles leggen we onder een afdakje zodat het droog blijft en op weg zonder ontbijt, erg vroeg vandaag. De weg is nat, rustig rijden doen we toch wel, in een dorpje stoppen we bij een bakker voor le petit de dejeuner, heerlijk, dat hadden we anders gemist. De omgeving blijft prachtig door een heuvelachtig gebied, nog een keer stoppen voor koffie met een chocolade broodje, boodschappen doen en doorrijden tot we een camping vinden in Saint Mihiel, we kunnen de plaats uitzoeken, het is verlaten. We zijn bijna bij Verdun, morgen rijden we het oorlogsgebied van W.O.I weer in, daar is nog genoeg over te schrijven, nu is de batterij bijna leeg. Het wordt nog een lang verhaal over vroeger en nu, dat komt.